feminetik.se feminetik.se

Just nu 24 besökare varav 0 feminetister och 0 jäif:are

Forum

svid i underlivet


Gå till senaste inlägget



#1  svid i underlivet snoss
2005-03-09 19:20:42

Jag undrar om det är ngn annan som har haft detta problem - ingen överkänslig göre sig besväret att läsa vidare.
Det är inte klamydia, svamp, bakteriell vaginos eller urinvägsinfektion... ( har testat mig mot samtliga sjukdomstillstånd, och fått medicin för säkerhets skull mot alla utom klamydia de senaste tre månaderna) dock är symptomen liknande. (klamydia är det inte - har testats två gånger, har dessutom skällt ut min sambo för att ha smittat mig eftersom min gynekolog bestämt hävdade att det var detta jag led av tills testresultaten kom tillbaka).
Jag har en kronisk känsla av att vara kissnödig hela tiden, och så fort jag går och kissar känns det obehagligt, men det svider inte i urinröret som om det vore urinvägsinfektion. Dessutom är mina flytningar mycket kraftiga och väldigt gulaktiga (bakterier) och all sexlust är borta.
Om ngn som läser detta kan ha något tips om vad jag nu råkar ha, snälla svara!
tack

#2   micke
2005-03-09 19:22:14

Det finns ytterligare underlivdiagnoser som kan ge sådana symptom. Har du kollat för de övriga möjliga tillstånden?

/micke

#3  Svårt att säga men.. Anna
2005-03-09 22:07:12

..det kan ju eventuellt vara något hormonellt, det där med flytningarna.
Du skulle kunna göra en hormon-koll. Snacka läkare/gynekolog.

Andra orsaker till missfärgade flytningar kan ju bero på olika sjukdomstillstånd i livmodern eller äggstockar. Men ta det lugnt.
Ta inte ut något i förskott! Det är oftast inget allvarligt!

Jag hoppas att din gynekolog gör en vidare utredning för att hjälpa dig.
Lycka till! Berätta gärna sedan hur det har gått, om du fått hjälp osv..

#4  Kan det vara kezo
2005-03-09 22:40:59

p-piller? Eller något annat hormonpreparat? Har hört att en del får liknande biverkningar av det... Framför allt miskad sexlust.

I så fall bör du (ni) kanske använda ett annat preventivmedel,
för som du har det nu ska du ju inte behöva ha det. Avänder du inte hormonellt prev.medel kan i alla fall det uteslutas, och då är det väl bara att forska vidare... Lycka till!

#5  feminism? Johanna
2005-03-09 23:17:51

Jag undrar lite vad det här har med feminism att göra? Det har visserligen varit en hel del trådar om intima problem den senaste tiden, men jag inbillar mig att åtminstone majoriteten av dem på något (mer eller mindre långsökt) sätt kunnat anknytas till feminism.

Nu ska jag kanske inte sitta här och kasta sten i mitt glashus, jag skriver ju gladeligen i trådar av det slaget, och jag lider med dig snoss.

Du måste bli medlem för att få skriva i forumet.

Användarnamn:

Lösenord:

Kom ihåg mig


Vill du bli medlem?
Glömt lösenordet?
Problem med inloggning?